Pædagoger søges til Specialiseret botilbud – Engbo – Kerteminde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Opstart 1. april 2024 eller tidligere.

Engbo Kerteminde, hus C, har spændende opgaver der skal løses. Derfor søger vi 2 nye kollegaer med pædagogisk baggrund. Arbejdstiden er skiftende dag- og aftenvagter i tidsrummet fra kl. 6.30 – kl. 22 og fast hver anden weekend i de lige uger. Har du lyst til at gøre en forskel og være en del af en ambitiøs arbejdsplads med fokus på kvalitet for borgerne, så kan denne stilling være noget for dig. Stillingerne er på 32 -37 timer.

Hvad kan du forvente?

I hus C bor 8 borgere med forskellige grader af fysisk og psykisk udviklingshæmning. Flere af borgerne er immobile og meget begrænsede i deres verbale kommunikation. Der er borgere med syns nedsættelse, demens og psykiatrisk overbygning. Borgerne er svagt kognitive med mange års livserfaring. Borgerne har brug for pædagogisk hjælp og støtte til stort set alt i dagligdagen. Det pædagogiske arbejde tager udgangspunkt i en anerkendende og individuel tilgang. Alle indsatser skal tilpasses den enkelte borgers behov og forudsætninger, og vores mål er, at borgerne får mest mulig indflydelse og deltagelse i eget liv. Vi har brug for dygtige og velkvalificerede kollegaer, som brænder for denne form for pædagogik. Borgerne vil rigtig gerne have medarbejdere omkring sig, som er positive, smilende og har en venlig og rolig tilgang.

Særlige fokusområder

Vi har fokus på, at implementere og anvende de bedste pædagogiske metoder, så som KRAP-modellen, neuropædagogik og understøttende kommunikation. Vi har et ønske om, at sikre et godt arbejdsmiljø og en høj social kapital. Derfor arbejder vi fokuseret med faglige metoder, som virker forebyggende overfor voldsomme episoder, for at styrke arbejdspladsens psykiske robusthed og skabe tryghed for både medarbejder og borgere. Der er grundig oplæring i brug af hjælpemidler, pædagogiske tilgange og anvendelse af elektroniske dokumentationsprogrammer.

Vores nye kollega.

  • Du har en socialpædagogisk uddannelse.
  • Du har lyst til at arbejde med vores borgergruppe
  • Du er fleksibel og omstillingsparat.
  • Kan, eller er klar til at lære at arbejde med plejeopgaver.
  • Du er interesseret i, at gøre en forskel for mennesker med særlig behov.
  • Du kan arbejde struktureret og følge de pædagogiske mål og delmål ud fra en rehabiliterende forståelse.
  • Du kan tænke og handle kreativt for at skabe de bedste løsninger.
  • Du kan tage ansvar for en god relation – til borgere og kollegaer.
  • Du kan løse administrative opgaver, som at udarbejde faglige mål og delmål, statusrapporter og sikre den røde ”tråd” i arbejdet omkring borgerne.
  • Du kan dokumentere skriftligt i det borgeradministrative system NEXUS.
  • Kan håndtere IT på brugerniveau, vi arbejder i Word og Outlook.
  • Har kørekort B og er villig til at køre i centrets busser.
Vi kan tilbyde dig.

  • Dygtige og engagerede kollegaer, som brænder for området.
  • Teamorienteret tankegang i arbejdet omkring borgerne.
  • Et målrettet pædagogisk arbejde, hvor der er fokus på at øge livskvalitet gennem pleje, omsorg og pædagogisk støtte.
  • Rum til faglig og personlig udvikling.
  • Grundige introduktions- og oplæringsforløb.
  • Mulighed for indflydelse og medansvar.
  • Ledelse tæt på, som støtter dig i dit daglige arbejde.
  • Supervision af ekstern supervisor.
  • Tværfagligt samarbejde i huset og i centeret.
  • Efteruddannelse inden for KRAP, kursus i medicinhåndtering mv.
  • At arbejde med kerneværdiprocesser.
  • Fokus på et godt arbejdsmiljø præget af indbyrdes anerkendelse, åbenhed og god stemning.
Stillingerne har en vejledende rulleplan, som kører over 4 uger. Hver uger er der et planlagt med et skift fra aften til morgen arbejde.

Yderligere information om Handicapcenter FYN og de enkelte tilbud kan ses på vores hjemmeside:

http://www.handicapcenterfyn.dk

Løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst.

Ansøgningsfristen senest d. 29.02.2024

Ansættelsessamtaler afholdes løbende.

Yderligere oplysninger fås ved faglig leder Heidi Dinesen 29 64 98 65 eller afdelingsleder Brit Bremer på 21 64 66 90.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kerteminde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Handicapcenter Fyn - Engbo Kerteminde, Strandgårds Alle , 5300 Kerteminde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5980753

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet