Kerteminde Kommune udsender råd under igangværende hedebølge

dato

Kerteminde Kommune har delt en vigtig besked fra beredskabsmyndighederne i Fyns politikreds på deres Facebook-side i forbindelse med den igangværende hedebølge. Hensigten er at sikre, at lokale borgere tager de rette forholdsregler i det varme vejr.

Blandt rådene er, at man aldrig bør efterlade børn eller dyr i parkerede biler, da temperaturen hurtigt kan stige til farlige niveauer. Myndighederne opfordrer også til at drikke rigeligt med vand, særligt for udsatte grupper som ældre og børn. Derudover er der fokus på brandfare, hvorfor folk bør være forsigtige med ild og grill.

Det anbefales at holde øje med hinanden, især sårbare inden for naboskabet. Hvis der opstår akutte situationer, skal 1-1-2 kontaktes omgående.