BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du god til samarbejde og har lyst til 4 dages arbejdsuge?
Og er du skarp til GIS og geodata og god til at holde dataoverblik? Har du lyst til at arbejde med geodata, modeller og digitalisering på tværs af kommunens fagområder og spille en nøglerolle i arbejdet med at designe, udvikle, ajourføre og drifte GIS-platforme i Kerteminde Kommune? Så læs med her.
Om os
Organisatorisk bliver du en del af Plan og Gis, som er en afdeling på 7 medarbejdere med en bred faglig sammensætning. Vi er sammen med de øvrige tekniske afdelinger placeret i nyrenoverede bygninger i Munkebo, hvilket giver optimale fysiske rammer for tværfaglige samarbejder.
Lysten til at arbejde konstruktivt omkring samarbejde internt som eksternt er omdrejningspunktet. Vi har en engageret og humørfyldt samarbejdsform, hvor lykke er en målsætning.
Om jobbet
Som GIS-koordinator bliver du den samlende person for GIS-håndteringen i Kerteminde Kommune, hvor flere arbejder aktivt med GIS, men hvor du alene er ansat til at varetage området. Du vil i kraft af dette få stor indflydelse på opgaveløsningen og en central rolle i forhold til administration, distribution, standardisering samt overvågning af relevante data.
Du kommer til at udvikle og implementere GIS-løsninger. Du får en varieret opgaveportefølje, hvor du blandt andet rådgiver og formidler din viden om geodata, og leverer tekniske løsninger til at understøtte organisationens behov. Hertil er også drift, support og dokumentation en del af hverdagen. Du vil have et stort GIS-netværk i de andre fynske kommuner at trække på og vidensdele med.
4-dages arbejdsuge
Vi har fokus på fleksibel og styrket borgerbetjening, og du har mulighed for at indgå i en fire dages arbejdsuge, hvor 35 arbejdstimer er fordelt på mandag til torsdag, og vi dermed har mulighed for at holde fredagen fri. De sidste 2 timer er kompetencetimer, som vi selv har rådighed over. Vi har frihed under ansvar til at planlægge vores arbejdsdag, så privatliv og arbejde går hånd i hånd, og der er mulighed for at arbejde hjemme.
Dine primære opgaver er bl.a.:
- Udvikling, opgradering, drift og administration af GIS-platforme og geodata som f.eks. Qgis. MapCentia Vidi-kort, SQL-databaser og mange andre.
- Udvikling og tilretning af grænseflader til andre it-systemer
- Rådgivning og support af kollegaer i andre afdelinger i valg af datamodellering, løsningsmodeller, samkøring af data, konvertering af data m.v.
- Bidrage med input til systemarkitektur
- Deltagelse i samarbejde med andre afdelinger og samarbejdspartnere om udnyttelse og præsentation af data og geodata
- Udvikling af nye løsninger, deltage i analyser og sparring om GIS relaterede udfordringer
- En uddannelsesmæssig baggrund indenfor GIS-området som f.eks., landinspektør, kort- og landmålingstekniker, geograf, datalog eller lignende. Alternativt har du en relevant erhvervserfaring i forhold til opgaver og kvalifikationer.
- Erfaring med GIS og geodata - kendskab til Qgis, MapCentia, SQL, PostGis-db vil være en fordel
- Har erfaring med og forståelse for at arbejde med offentlige grunddata og vil kunne omsætte det til forståelig viden i en organisation
- Har teknisk flair og forståelse for databaser, herunder arbejdet med store datamængder - kendskab til teknik- og miljødata vil være en fordel
Vi forestiller os, at du er:
- God til at arbejde selvstændigt og holde dig i gang
- Kollegial og motiveres af samarbejdet med kollegerne og af at skabe resultater indenfor dit felt.
- Opmærksom på at have gode samarbejds- og kommunikationsevner, og at du forstår både dine kollegers og organisationens behov.
- lLøsningsorienteret. Din tilgang til arbejdet er struktureret, analytisk og systematisk.
- Engageret omkring dit arbejde, hvor du går til dine opgaver med en blanding af stolthed og professionalisme.
- Ansvarsbevidst i forhold til deadlines og aftaler, og at du bidrager til et positivt og professionelt arbejdsmiljø.
- Serviceorienteret, tillidsvækkende og i besiddelse af et godt personligt drive.
Vi kan tilbyde dig:
- Fleksibel arbejdsuge med fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde
- Hensyntagen til balancen mellem arbejds- og privatliv
- Et selvstændigt job med ansvar i et dynamisk og uhøjtideligt miljø
- En hverdag med stort fokus på samarbejde, ordentlighed og mange forskellige opgaver
- Engagerede kollegaer på tværs af de forskellige faglige teams
- En stilling i et spændende miljø, hvor du vil blive udfordret fagligt og personligt
- En stilling du i høj grad selv vil kunne være med til at udvikle
Vil du vide mere?
Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer (35 arbejdstimer og 2 kompetencetimer)
Arbejdssted er i Munkebo.
Lønnen forhandles ud fra dine kvalifikationer med udgangspunkt i gældende overenskomst og principperne for Ny løn.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:
Planchef Jan Rødland på tlf. 6515 1481 / 2129 1863 eller byplanlægger Mia Schmidt Vernon på tlf. 6515 148153 / 6113 5207
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er d. 18. september 2023.
Der forventes afholdt ansættelsessamtaler den 21. september.
Ansættelsesstart vil være hurtigst muligt og gerne senest d. 1. november 2023.
Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.
Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=258ce237)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kerteminde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kerteminde Kommune, Hans Schacksvej, 5300 Kerteminde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=258ce237&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5896122