Botilbuddet Engbo Kerteminde søger en nærværende afdelingsleder, der kan vise retning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan/vil du…?

  • Kan du få medarbejderne til at vokse som fagpersoner?
  • Vil du vise retning og dyrke det forpligtende arbejdsfællesskab?
  • Kan du værne om den høje arbejdsglæde og trivsel?
  • Vil du være en del af en stærk ledergruppe, som vil ledelse og hinanden?
Så er du måske vores nye afdelingsleder.

Om jobbet – vise retning og dyrke det forpligtende arbejdsfællesskab

Ud over personaleledelse, administrativ ledelse og faglig ledelse, som er hægtet op på en afdelingsleder kan følgende opgaver fremhæves som særligt vigtige at tage fat på:

  • Understøtte arbejdsplanlægger og de to faglige ledere, der tidligere har fungeret som koordinatorer
  • Evaluere og justere fremmødeplanlægning, mødestruktur og opgavevaretagelse igennem hele døgnet og på tværs af botilbuddet med fokus på synergi og optimering
  • Sætte kurs i forhold til pårørendesamarbejdet
  • Have overblik over ressourcer og forbrug i forhold til takstniveauer, der er fastlagt for borgerens ophold, og herunder samarbejde med kommunale sagsbehandlere om justering af takst.
Om dig

Det er en fordel, hvis du har ledelseserfaring, men det er ikke et krav. Vigtigst er det at du kan og vil ledelse. Du behøves ikke at være perfekt, for det er vi heller ikke. Vi har indsigt i egne styrker og udfordringer, og vi forventer det samme af dig.

De ønskede kendetegn for vores nye afdelingsleder er:

  • en pædagogisk og/eller sundhedsfaglig grunduddannelse – gerne suppleret med en lederuddannelse på diplomniveau eller lyst til at tage en.
  • fagligt velfunderet, både i forhold til socialpædagogik og personaleledelse.
  • erfaring fra døgninstitutionsområdet / døgntilbudsområdet
  • erfaring med borgere med udviklingshæmning
  • kan få noget til at ske og være vedholdende
  • blik for at undgå ’organisatorisk forstoppelse’
  • får følgeskab via naturlig autoritet og transparente beslutninger og handlinger
  • møder beboere, personale, kolleger og samarbejdspartnere med nærvær og i øjenhøjde
  • af natur empatisk og nysgerrig
  • økonomisk sans og viden om takstbaserede budgetter
Om os

Engbo Kerteminde har 20 botilbudspladser organiseret i tre boenheder til mennesker med betydelig nedsat fysisk og psykisk funktionsevne. Alle borgerne har behov for et længerevarende botilbud og specialiseret socialpædagogisk faglighed, herunder også med opmærksomhed på sundhed og helbred. Der er ansat ca. 38 medarbejdere med forskellige faglige baggrunde.

Kulturen er kendetegnet ved høj grad af åbenhed over for hinanden og lyst til at tage medansvar ind i det forpligtende arbejdsfællesskab. Der er en forventning om at blive inddraget i beslutningsprocesser, og at afdelingslederen uddelegerer opgaver og facilitere involverende processer.

Den fælles ledergruppe består af 16 afdelingsledere, der vil ledelse og hinanden. Ledergruppen ser frem til at få dig som lederkollega, og vil sætte en ære i at tage godt imod dig og give dig den støtte og sparring, som er nødvendig i opstartsfasen. Du vil blive tilbudt en mentorordning. Der har de seneste år været en del udskiftning i ledergruppen, hvorfor ledergruppen har fokus på at konsolidere sig. Det bliver du en vigtig brik i. Faktisk har hele socialområdet taget et strategisk valg om at have fokus på konsolidering de kommende år. Det være sig i forhold til solid og sikker drift og tværgående indsatsområder på socialområdet.

Sådan søger du

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Lotte Hemmingsen på telefon 20 32 74 51.

Ansøgningsfrist er den 4. februar 2024.

Første samtalerunde afholdes den 8. februar 2024 og anden samtalerunde den 20. februar 2024. Mellem første og anden samtale vil vi anvende test.

Ansættelsesudvalget består af:
Centerledelsen, konstitueret afdelingsleder i Kerteminde, pårørenderepræsentant samt 2 faglige ledere og 2 pædagoger i Engbo Kerteminde.

Løn og ansættelse

Afdelingsledere har reference til centerchefen.

Vores nye afdelingsleder skal helst begynde den 1. april 2024. Du vil blive ansat efter gældende overenskomst.

Der er gode muligheder for efteruddannelse.

Du vil blive tilbudt KLAR uddannelse som er en lederuddannelse med fokus på det personlige lederskab med afsæt i en anerkendende og ressourcefokuseret tilgang og med de kognitive principper som fundament. Du vil ligeledes blive tilbudt uddannelse i forbedringsledelse med afsæt i den syddanske forbedringsmodel for socialområdet.

Vi har sundhedsordning ved Falck Healthcare.

Vi glæder os til at høre fra dig.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kerteminde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Handicapcenter Fyn - Engbo Kerteminde, Strandgårds Alle , 5300 Kerteminde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5971961

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet