Kerteminde Kommune har offentliggjort, at Birthe Erhardt Egdal er blevet valgt som den nye forperson for Bæredygtighedsrådet. Med en solid baggrund som landmand og jordbrugsteknolog samt uddannelser inden for ledelse og strategi, træder hun ind i en vigtig rolle for at styrke bæredygtige initiativer i kommunen.
Egdal har til hensigt at omsætte ambitiøse bæredygtighedsmål til konkrete handlinger, der integrerer hensyn til natur, lokale erhverv og fremtiden. Rådet, der består af 15 medlemmer, heraf to fra Byrådet, fokuserer på at revidere kommunens klimaplan og på at inddrage den unge generation i bæredygtigt arbejde.
For mere information om Bæredygtighedsrådets indsats, kan interesserede besøge kommunens hjemmeside.
Kilde: Kerteminde Kommune