Digitaliseringskonsulent med fokus på effektivisering og innovation
Er du passioneret omkring teknologi og digital udvikling? Motiveres du af at skabe effektive løsninger, der gør en forskel for både borgere og kolleger? Har du lyst til at være med til at drive innovation og udnytte potentialet i kunstig intelligens og automatisering i en kommune, hvor der er kort fra idé til handling? Så er du måske den digitaliseringskonsulent, vi søger til Kerteminde Kommune.
Som digitaliseringskonsulent får du en central rolle i at identificere og realisere digitale potentialer på tværs af organisationen. Du bliver en del af et ambitiøst team, hvor vi arbejder operationelt med digital transformation, effektivisering og implementering af nye teknologier – herunder AI og automatisering. Du får mulighed for at præge den teknologiske retning og bidrage til udviklingen af fremtidens digitale kommune.
Om stillingen
Du vil få ansvar for at drive og facilitere digitale udviklingsprojekter, hvor fokus er på at skabe værdi gennem effektivisering, datadrevet udvikling og implementering af nye teknologier. Du arbejder tæt sammen med både ledelse og fagområder for at omsætte behov til konkrete løsninger, og du bliver en vigtig sparringspartner i forhold til at formidle teknologiske muligheder og skabe engagement i organisationen.
Dine væsentligste opgaver bliver bl.a.:
- Identificere og drive digitale udviklingsprojekter med fokus på innovation, effektivisering og teknologi
- Undersøge og afprøve nye teknologier – herunder AI, automatisering og dataplatforme
- Bidrage til at udvikle og implementere AI-løsninger, der understøtter smartere arbejdsgange
- Samarbejde med fagområder om at omsætte behov til digitale løsninger
- Formidle teknologiske muligheder og skabe engagement i organisationen
- Har stor interesse for teknologi og digital udvikling – og lyst til at “pille i teknikken”
- Har erfaring med digitalisering i en offentlig eller kompleks organisation
- Har forståelse for data, systemer og forretningsprocesser
- Er nysgerrig, idérig og god til at omsætte teknologi til praksis
- Kan arbejde selvstændigt og trives med at være i front på nye områder
- Har gode samarbejdsevner og kan skabe relationer på tværs af fagligheder
- En rolle med stor frihed og mulighed for at præge den teknologiske retning
- En central rolle i organisationen, hvor du bliver en vigtig sparringspartner for de enheder, du samarbejder med
- Et fleksibelt arbejdsmiljø med fokus på innovation, effektivisering og værdi
- Et team med høje ambitioner og fokus udvikling
Fællesskabet i Kerteminde Kommune
Centralt for dit arbejde i Kerteminde er visionen “Fællesskab i Kerteminde”. Vi ser borgere, politikere og medarbejdere som en samlet gruppe, der hjælper hinanden og lykkes i fællesskab. Vi-fornemmelsen og det fælles ejerskab er centralt, og vi forventer, at du kan se dig selv i denne vision.
IT og digitalisering er en del af området Økonomi, Personale og IT hvor den fælles ambition er at understøtte de faglige områder. Vores opgave er at hjælpe fagområderne til at lykkes. Det er derfor vigtigt for os at sætte os ind i deres behov og på bedste vis hjælpe dem videre. Digitaliseringsområdet er en vigtig brik i denne ambition og du skal derfor have lyst til videreudvikle området til at bidrage yderligere i understøttelsen af organisationen.
Løn- og ansættelsesforhold
Du ansættes i henhold til gældende overenskomst. Vi tilbyder fleksibilitet i din hverdag med mulighed for at vælge mellem en 4- eller 5-dages arbejdsuge samt mulighed for hjemmearbejdsdage.
Vil du vide mere?
Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt gerne, så kontakt gerne leder af It & Digitalisering, Steen Brodersen
Ansøgning
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via ansøgningsknappen senest 30.11.2025.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.
Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Hvis du i dit nye job er IT bruger, kan der i forbindelse med din ansættelse være krav om, at du identificerer dig med dit MitID, du vil i så fald kontaktes herom.
Såfremt at du er kandidaten, som vi indgår aftale med om ansættelse, vil vi ved forespørgsel videregive dine kontaktoplysninger, så som navn, adresse, telefonnummer og evt. CV, til den lokale tillidsrepræsentant eller forhandlingsberettiget faglige organisation. Dette sker med henblik på, at sikre den rette indplacering og forhandling af din løn ved ansættelsen. Har du hemmeligt telefonnummer vil dette også blive videregivet. Videregivelsen sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra b og c jf. databeskyttelseslovens § 12, stk. 1. Har du navne- eller adressebeskyttelse, vil oplysningerne først blive videregivet efter at du har afgivet samtykke”.
Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kerteminde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
IT & Digitalisering, Hans Schacksvej, 5300 Kerteminde
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/651cd0dd-4ff5-41a6-b2e6-faf0b02b844b