Bliv faglig leder i Region Syddanmark og styrk kvaliteten i socialområdet

dato

  • Vil du være med til at højne den faglige kvalitet på det specialiserede socialområde gennem tydelig faglig ledelse?
  • Er du enig i, at faglig ledelse lykkes bedst når lederen er tæt på medarbejderne i hverdagen, går i dialog og samtidig sætter en tydelig retning?
  • Brænder du for at skabe de bedste løsninger for borgerne?


På Region Syddanmarks socialområde tilbyder vi pladser til borgere med komplekse sociale problemstillinger. Kompleksiteten stiger og vi har brug for en dygtig faglig leder der – sammen med afdelingsleder – kan sikre løbende udvikling og tilpasning til det den enkelte borger har brug for.



Om Engbo Kerteminde Hus A og B

I Hus A og B er der plads til 13 borgere. Pt. er der 2 borgere som har 1:1 støtte i alle timer. De hører til hos anden faglig leder som du får et tæt samarbejde med.

Borgerne i Hus A og B har varige fysisk og psykiske funktionsevnenedsættelser. Af fremtrædende diagnoser kan nævnes Prader Willi Syndrom, Down Syndrom, autisme m.fl. Borgerne har i meget varierende grad brug for støtte.

Vi er en blandet flok af social-og sundhedshjælpere, social- og sundhedsassistent, sygeplejerske, omsorgsmedhjælpere og socialpædagoger, og lige om lidt fysioterapeuter. Vi tror på at den tværfaglige sammensætning af medarbejdergruppen skaber den bedste løsning af vores opgaver og giver den bedste kvalitet til borgerne.

Vi er et højt specialiseret team som med et tværfagligt og KRAP-teoretisk afsæt arbejder ressourcefokuseret og anerkendende med henblik på at støtte den enkelte borger i at udnytte egen potentialer, så de bliver i stand til at leve et så selvstændigt liv som muligt.

God trivsel, professionelt samarbejde og velfunderet faglighed er noget vi altid stræber mod.



Din rolle som faglig leder

Som faglig leder forventes du at ”gå foran” og være opdateret på ny faglig viden i forhold til vores målgruppe. Du skal være velfunderet i vores teoretiske og metodiske afsæt, som du skal anvende konstruktivt og aktivt understøttende i samspil med såvel medarbejdere som borgere. Vi lægger vægt på at du:

  • har relevant uddannelse og erfaring indenfor specialområdet
  • kan arbejde selvstændigt og struktureret samtidig med at du skaber følgeskab fra medarbejderne
  • har stærke kompetencer til at arbejde med og lede tværfagligt samarbejde/team
  • er fagligt nysgerrig og villig til faglig udvikling og refleksion
  • kan træffe selvstændige beslutninger indenfor de aftalte rammer
  • skal forvente at tage vagter i driften ved behov dette


Som faglig leder skal du sammen med afdelingsleder og øvrige faglige ledere videreudvikle det faglige fundament vi står på og sikre at alle arbejder ud fra dette. Det kræver en dialogbaseret tilgang, hvor du i dagligdagen er tæt på medarbejderne, men samtidig kan sætte en tydelig retning og formidle de forventninger der er til opgaveløsningen.

På Engbo Kerteminde er et godt arbejdsmiljø og trivsel et fælles ansvar. Du skal derfor kunne bidrage til en arbejdsplads med høj trivsel og bringe eventuelle opmærksomhedspunkter videre til afdelingsleder, der har personaleledelsen på stedet.



Nogen af dine arbejdsopgaver…..

  • deltagelse i teammøder, personalemøder, indskrivningsmøder, statusmøder og handleplansmøder, pårørendearrangementer og ad hoc møder. Der er mødeansvar i henhold til personale- og teammøder
  • sikre opdateringer af individuelt borger materiale som risikoprofiler, kommunikative færdigheder, borgerbeskrivelser, trivsels- og læringsplaner
  • ansvarlig for introduktion af nye medarbejdere
  • magtindberetninger og læring herfra
  • understøttelse af implementeringsopgaver i samarbejde med afdelingsleder og andre ressourcepersoner
  • udvikling med fokus på dokumentation og effekt
  • udarbejdelse af delmål på baggrund af §141 handleplan, samt opfølgning på mål og delmål
  • sikre metodisk forståelse for og anvendelse af faglige metoder herunder KRAP og kerneværdier m.m., i henhold til løsning af kerneopgaven


Løn- og ansættelsesvilkår

Som faglig leder vil du komme til at arbejde på forskellige tidspunkter, så der er nærværende ledelse på forskellige tidspunkter af døgnet. Den konkrete arbejdstilrettelæggelse vil være fleksibel og ske i dialog med afdelingsleder, som du kommer til at referere til.



Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst

Kørekort er nødvendigt.

Stillingen ønskes besat pr. 1/1-26. Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Merethe Bang Reib på tlf. 21436439, hvis du ønsker at høre mere om stillingen.



Ansøgningsfrist er søndag d 23. november 2025

Vi forventer af afholde ansættelsessamtaler d. 25. november 2025 over middag.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kerteminde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Engbo, Kerteminde, Strandgårds Alle, 5300 Kerteminde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/804a8df7-081a-4608-bac5-dbda2b31aa31

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet